20 Ocak 2008 Pazar

Matematik Mühendisliği Nasıl Bir Bölümdür?

Ben 2002 senesinde ÖSS sınavında yeterli başarı gösteremeyip, puanıma göre bir tercih yapmak zorunda kaldım. Ve bu neticede listede puanıma göre en uygun tercih Matematik Mühendiliği bölümünü seçtim. Tercih yaptığım zamanlar bölümün matematik ve mühendislik ile entegre bir yapıda, hem pratikte, hemde teoride bize çok bilgi sağlayacağından emindim. Ama ne yalan söyleyeyim ki bölüm beklentilerim altında kaldı.

Öncelikle her üniversite bölümünün teoride bir tane idealı olur. Nedir bu ideal mesela bir mühendislik için belli meslek gruplarında kalifiye elemanlar yetiştirmek gibi.. Ancak Matematik Mühendisliği bölümünde böyle bir idealı açıkça söylemek gerekirse sezemedim. Öğretim görevlilerinin ve bölüm başkanının öncelikle uzun vadede bir plan yapmları kanısındayım ve bir matematik mühendisi ne iş yapar sorusuna cevap vermeleri gerektiğine inanmaktayım.

Örneğin aldığımız dersler, sadece teoride kaldı ve hiç bir zaman pratiğe dönüşmedi. Bu matematik mühendislerini en fazla rahatsız eden konuydu. Teori veya formül derslerinin öğrenciye kazandırdığı hiç bir şey yoktur kanımca. Savunulan analitik düşüncenin gelişmesine yardımcı olur tezine ise inanmıyorum. Çalışma yaşamına girince o derslerin bize hiç bir şey vermediği anlaşılıyor.

Önerim derslerin gerçek çalışma yaşamına göre tekrar düzenlenmesi ve pratiğe yönelik bir çalışma yapılmasıdır.

Hiç yorum yok: